Pages

Follow US

Our Video

Saturday, December 15, 2012

Mahu hamil?

Mengandung dan melahirkan memang sudah menjadi impian setiap yang sudah bergelar isteri. Namun, Allah wujudkan pelbagai dugaan untuk mendapat nikmat ini. Bukan semua yang senang hamil dan melahirkan. Ada yang terlalu senang, ada yang betul-betul cuba baru dapat dan ada yang bertahun-tahun mencuba masih belum mendapat peluang itu.

Semua itu adalah rahsia Allah. Hanya Allah sahaja tahu mengapa ada yang di uji sebegitu. Namun sebagai manusia dan hamba, kita seharusnya berusaha sebelum bertawakkal. Tak boleh lah bila tak dapat hamil terus putus asa dan berserah. No! Tak jadi lah. Kena kental. Berusaha segala macam yang dihalalkan oleh Allah. Banyakkk cara.

Antara caranya apabila sudah setahun lebih tidak dikurniakan cahaya mata :

1. Berbincang dengan suami isteri. Jangan memendam atau berahsia. Bersedia menerima kelemahan dan kekurangan jika dari kita. Dan sentiasa menyokong jika pihak lagi satu yang menyumbang ke arah kekurangan itu.

2. Berjumpa dengan pakar sakit puan atau tuan. Cerita dengan mereka dan mereka mungkin akan menjalani beberapa ujian kesuburan

3. Kaedah teknologi : Jika budget anda lebih, boleh terus cuba kaedah yang canggih seperti invitro dsb.

4. Pengambilan supplement yang membantu sistem reproduksi.

Antara supplemen yang penting untuk kesuburan adalah VITAMIN E, ZINK, dan GLA ( jika haid tidak teratur). Supplemen tambahan yang diperlukan adalah B-compleks dan Alfalfa.

VITAMIN E

Menyuburkan sistem reproduksi lelaki.Formulasi vitamin E shaklee mengandungi selenium dan 50 % selenium dalam lelaki terdapat dalam testikel. Kebanyakan selenium hilang melalui air mani.

ZINK

Mampu meningkatkan jumlah sperma yang sihat dan memberi tenaga kepada sperma untuk bergerak ke arah ovum. Mengurangkan masalah prostat dan melawan bakteria dalam vagina

GLA

Mengawal haid yang tidak teratur. Membantu wanita menghasilkan cecair serviks yang subur untuk bantu sperma hidup lebih lama.

B-COMPLEKS

Anti stress dan memberi tenaga

ALFALFA

Mengurangkan sakit ketika bersama dan mencegah keputihan sekaligus membersihkan vagina.

















Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH