Pages

Follow US

Our Video

Wednesday, March 4, 2015

BETULKAH SOYA PENYEBAB KANSER?

Tajuk ni dah cukup popular kan? Ramai yang rata-rata terus membuat simpulan bila dengar cerita tentang SOYA.

Lebih-lagi perempuan yang ingin meminumnya. Banyak sangat keraguan terhadap soya. Kenapa soya dikatakan boleh mendorong kanser payudara kerana elemen estrogen yang cenderung pada kanser payudara( itu kata orang lah kan)

Fakta sebenar tiada kajian yang kukuh mengatakan soya boleh menyebabkan kanser payudara. Saya sangat tertarik dengan cara penulisan Dr zubaidi di blognya mengenai soya tidak menyebabkan kanser. Beliau menggarap dengan penuh teliti bahawa kanser payudara tak ada kaitan dengan pengambilan soya. Malah seorang pengamal perubatan pun menegaskan bahawa kajian yang dilakukan dengan haiwan tidak boleh disamakan dengan manusia. Artikel lanjut tentang risiko soya dan kanser payudara mengulas lebih lanjut tentang persoalan ramai tentang soya.

Pendek kata, soya bukanlah bahaya jika memenuhi kriteria-kriteria yang tertentu. Contohnya, pilihlah soya yang non GMO dan bukan bersifat Genetically Modified Organism (GMO) .GMO ini adalah satu kaedah teknologi yang mengubah genetik sesuatu tanpa membiarkan membesar secara semulajadi. Selalunya langkah ini dibuat untuk mempercepatkan proses tumbesaran dan lebih menguntungkan pengusaha. Tahukah anda, pengusaha GMO tidak akan makan makanan yang sudah di GMO? Mereka akan makan yang berasaskan non GMO kerana mereka tahu tentang kebaikan non GMO dan juga keburukan non GMO. Banyak kesan sampingan akibat GMO termasuklah alahan, toksik merebak dan lain-lain kesan negatif.

Hendak panduan memilih soya yang lebih baik? Boleh klik link di bawah :
Cara memilih soya yang betul
Keistimewaan ESP shaklee

Selamat memilih yang terbaik untuk anda!!




Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH