Pages

Follow US

Our Video

Monday, September 23, 2013

Collapse lepas ambil supplemen? Mengapa?

HEALING CRISIS~

Ada ramai customer lepas ambil supplemen akan mengadu pada saya

"Kak, saya macam rasa nak pitam lah lepas makan B compleks tu.."

"Kak, saya rasa lagi sakit sendi lepas ambil joint health ni.."

" Dik, akak takut lah nak makan supplemen tu lagi, Rasa lagi teruk .."


Ok..sebenarnya simptom itu dinamakan healing crisis. Apakah itu? Tak pernah dengar kan? Tapi healing crisis atau krisis penyembuhan. Biasanya simptom ini berlaku apablila berlaku proses detoksifikasi dalam badan kita. Ia tengah mengalami proses penyembuhan yang beransur-ansur...Secara jujurnya, saya lagi suka kalau customer beritahu tentang simptom-simptom healing crisis, kerana supplemen itu bertindak dalam badannya..Saya akan advise untuk continue dan minum air dengan banyak untuk memudahkan proses detoksifikasi..Selalunya kena sabar dan ambil masa untuk hilangkan simptom healing crisis ni...

Antara simptom yang mungkin di alami semasa healing crisis :
1. Mual
2. Pening kepala
3. Sakit sendi yang teramat
4. Mudah pitam
5. Mudah letih
6. Jerawat yang banyak timbul
7. Cirit birit
8. Mood swing

Antara cara untuk mengurangkan healing crisis :

1. Minum air yang banyak
2. Kurangkan dos supplement dan teruskan macam biasa secara beransur-ansur

So jangan risau jika ada ketidakselesaan atau simptom negatif selepas ambil supplemen ye..anda sedang melalui proses penyembuhan..:)
 




Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH