Pages

Follow US

Our Video

Friday, November 23, 2012

IRON~ PENTINGKAH?

Ramai yang suka ambil lewa bila kita cerita tentang supplement atau vitamin. Its up to them :) Jika mereka mengambil diet yang betul-betul seimbang dan mereka pasti tentang mereka mengambil nutrien yang secukupnya, 100% pasti ya, bukan ragu-ragu. then, you can forget about supplements.

Tetapi untuk individu yang tidak mengambil diet yang seimbang, selalu ambil tidak kisah tentang cara pemakanan, selalu makan di luar yang tidak tahu bagaimana cara mereka masak, kurang makan buah-buahan dan sayuran dalam amoun yang diperlukan, mahu kesihatan baik semasa umur lanjut, anda boleh mulakan pengambilan supplemen yang sesuai untuk anda. Pastikan supplemen yang natural, NO SINTETIK, dan 100% semulajadi.

Ok, back to topic. Saya nak cerita tentang Iron hari ini. Kenapa perlu iron dalam badan kita? Walaupun kuantiti sikit, tapi kita masih perlu Iron. Kenapa? Jom check!

Iron sangat penting kerana ia merupakan element di dalam hemoglobin yang menghantar oksigen ke seluruh badan. Pernah rasa lesu tanpa sebab? Mudah mengantuk atau sering lemah walaupun tidak aktif buat kerja? Ini adalah simptom-simptom kekurangan Iron di dalam badan. Bila oksigen kurang dan tidak sampai ke otak, lesu dan masalah tekanan darah rendah boleh berlaku.

Keperluan iron untuk wanita adalah lebih sedikit kerana wanita sering mengalami kehilangan darah melalui haid atau melahirkan anak. Selepas menopous kuantiti yang diperlukan menjadi sama rata untuk lelaki dan wanita.

Sebab tu saya suka suggest wanita yang hendak berpantang atau hamil mengambil Vitalea kerana formula Iron nya yang unik dan mempunyai pelbagai vitamin yang lain. Satu-satunya multivitamin yang terawal di dunia .

Lagi satu. Nak tahu rahsia Dr mahathir mohamad kekal sihat dan bertenaga selain tidak merokok, makan bersederhana dan tidur yang cukup? Ya, beliau juga mengamalkan Vita lea sebiji sehari sahaja!


ANDA BAGAIMANA? NAK KEKAL SIHAT SELALU?

Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH