Pages

Follow US

Our Video

Thursday, May 8, 2014

BASIC H SEBABKAN EKZEMA MENJADI TERUK!! JANGAN GUNA BASIC H UNTUK ANAK ANDA!!

Salam semua,

Anda terkejut dengan tajuk di atas?Senyum sudahhhh...:)

Title ni bukan dari saya ye, isu ini selalu di gembar-gemburkan oleh sesetengah pihak yang tidak tahu pokok pangkal cerita terus jump to conclusion! Oh saya sangat tidak gemar, tapi kita senyum aje lah kan...:) Jom kita gali ilmu dulu ye. Tak perlu kuburkan sesuatu tanpa gali sedalam-dalamnya

Sebenarnya saya nak cerita tentang EKZEMA. Kenapa saya pilih tajuk EKZEMA ini? Sebab baru-baru ini anak saya selalu gatal-gatal di bahagian leher dan ruam-ruam merah. Saya tak pernah terfikir langsung tentang ekzema ini sehingga lah doktor mengesahkannya. Walaupun mild, tapi tetap hati saya gundah sebentar. Namun saya bersabar untuk merawatnya.

Siapa yang tak tahu tentang EKZEMA boleh baca link ini . Kalau tak nak baca panjang lebar, saya akan pendekkan cerita ye.

EKZEMA adalah sejenis penyakit yang menyerang anggota terbesar dalam badan kita iaitu kulit. EKZEMA boleh menjadikan kulit gatal, ruam, berlendir, bernanah atau berdarah ikut tahap keseriusan penyakit tersebut.

Antara perkara yang perlu di ambil kira untuk bayi atau kanak-kanak ekzema :
1. Elakkan bahan kimia atau sabun yang terlalu wangi
2. Pastikan kuku kanak-kanak pendek supaya tidak mudah luka jika digaru
3. Cuba kenal pasti punca ekzema. Mungkin akan mengambil masa, tetapi boleh dilakukan dengan kesabaran yang tinggi

Ini antara yang saya kenal pasti. Macam anak saya, doktor tu cakap alergi pada peluh sendiri. Semalam bila anak saya naik balik ruam-ruam merah tu terus saya rendam anak saya dalam basic H. Jangan melatah ye bila saya sebut rendam dalam basic H yang guna untuk mencuci macam-macam.

favourite question : Bagaimana Basic H yang boleh digunakan untuk mencuci lantai dan bertindak sebagai pencuci serbaguna boleh diguna untuk merawat ekzema?

Ok, saya jawab yang ini. Mula-mula tahukah anda apa itu Basic H? Basic H bukan pencuci biasa dalam supermarket ye. Yang ada bahan kimia, yang ada bahan pelarut, yang ada sintetik, pewangi dan macam-macam. Basic H ni adalah sisa vitamin atau vitamin residue yang terhasil di kilang Shaklee. Ok, kita dah sedia maklum semua vitamin Shaklee adalah semulajadi. Maksudnya baik-baki vitamin itu juga adalah semulajadi. Basic H ni lebih daripada sekadar pencuci. Sama sahaja konsep kadang-kadang teori guna ubat gigi untuk sapu tempat melecur. Mana relevennya kan? Pernah juga saya guna shampoo untuk basuh lantai bila dah habis pencuci lantai. So adakah rambut yang di shampoo itu juga menjadi mangsa sebab shampoo yang sama boleh digunakan untuk cuci lantai? Andaian sahaja ok..Saya nak jelaskan di sini sahaja bahawa basic H boleh ade 1001 kegunaan dan lebih sekadar pencuci.

Saya dah cuba, alhamdulillah memang berkurang ruam-ruam anak saya. Rendam basic H tu bukan lah rendam satu cawan or satu botol ye, Just titikkan beberapa drops.. BEBERAPA DROPS dalam sebesen air. Lepas tu rendam lah anak macam mandi biasa. Ramai dah pernah buat, cuma perlukan kesabaran untuk melihat kesannya. 

Selain itu, saya guna herbal blend untuk sapu sekitar ruam-ruam baby saya. Ia memang betul-betul membantu. Ia melembapkan kulit anak saya, and paling penting NON STEROID!!!. Nanti di entri lain saya akan kongsikan mengenai Steroid & Ekzema. Ringkasnya, ekzema dan steroid adalah tidak serasi. :)

Tapi saya nak kongsikan sikit lagi pengalaman saya, kalau saya minum ESP memang ruam-ruam anak saya akan berkurangan sebab ESP kan protein. Boleh baca lanjut di sini tentang ESP. ESP repair sel dan membaiki sel kulit. Sebab saya menyusu, so saya amalkan ESP secara konsisten selain menjadi milk booster saya.  Kalau anak anda dah umur 1 tahun ke atas boleh beri Meal shake  di mana akan mempercepatkan proses pemulihan dan juga sebagai vitamin tambahan. Omega guard pula boleh di ambil oleh ibu menyusu atau anak yang sudah berumur setahun ke atas untuk mengurangkan radang kulit. Memang best sebab mampu cantikkan kulit juga!

Nak tengok testimoni? Saya tak ambil banyak sebab yang satu ni memang saya tgk kulitnya memang tak ada langsung nampak kesan ekzema. anak Master iffah, Faheem. Superb!!

testimoni herbal blend



BOLEH HUBUNGI SAYA UNTUK DETAIL KONSULTASI. PROMO MEAL SHAKE UNTUK BULAN MAY INI. JANGAN LEPASKAN PELUAN TERBAIK UNTUK ANAK ANDA DAN JUGA ANDA!!

Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH