Pages

Follow US

Our Video

Thursday, February 5, 2015

CUCI PINGGAN MANGKUK BERTIMBUN DENGAN BEBERAPA TITIS PENCUCI SAHAJA!!!



allergi



Mencuci pinggan mangkuk adalah rutin di setiap rumah. Boleh dikatakan sehari habis sebaldi air minimum hanya untuk basuh pinggan mangkuk. Lainlah kalau pakai polistrin semua...Ohh..so not environment friendly...hehe...


Saya tak kisah pakai pencuci pinggan mangkuk apa pun dulu. Sebab nak yang bersih dan cepat hilang minyak yang melekat. Tapi bermula dari anak pertama, saya banyak gunakan peralatan pam susu, botol susu, botol storage, dan EBM selalunya berminyak lagi dari susu formula biasa. So, memang saya cari yang sesuai untuk basuh. Kemudian, saya dapati produk tersebut ada paraben so saya tak guna dah.

Akhirnya selepas join Shaklee, baru saya tahu Shaklee pun ada DISH WASH CONCENTRATE. Sekali guna memang jatuh hati. Serius. Tak tipu.


dish wash

Memang sangat bersih bila basuh guna dish wash ni. Saya siap guna sebotol kosong untuk bancuh dilute sebab memang pekat sangat. Kalau guna untuk basuh botol bayi aje, setahun pun boleh tahan..:)

Ramai tanya apa kelebihan DISH WASH ni berbanding dengan pencuci pinggan mangkuk yang lain di pasaran. Jom intai kebaikannya :

* Handal menanggalkan minyak
* Mesra alam
* Melembutkan tangan
* Sesuai untuk alergi dengan bahan kimia walaupun sangat mild
* Beberapa titisan sahaja sudah memadai untuk basuhan yang banyak
* semulajadi ( berasaskan jagung / kelapa )
* Tidak bertoksik
* Hipoalergenik
* Tanpa klorin
* PH seimbang
* Tanpa bahan kimia

TAHUKAH ANDA ?
Sesetengah pencuci mengandungi surfaktan yang berasaskan petroleum, diethanolamine. Ia merupakan agent untuk mencuci tapi merengsa mata dan kulit.

Tengok demo ni pulak...:)


Sebuah rumah sebotol dish wash. Menarik tak?
Of course menarik!!! ;)


Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH