Pages

Follow US

Our Video

Monday, February 9, 2015

KELAM KABUT FIKIR PASAL STOK SUSU APABILA PERIOD? SUSU MERUDUM??

Salam tengah hari semua mommies.
Dah lama tak cerita tentang penyusuan ibu kan. Anyway, Alhamdulillah saya masih menyusukan anak saya secara FULLY di kala anak sudah menginjak usia setahun empat bulan. Satu rezeki yang saya cukup bersyukur. Walaupun perjalanan menyusukan anak semasa bekerja tidaklah terlalu mudah, tapi saya redah dengan semangat juang yang tinggi. A good achievement indeed.

Sebelum ini saya pernah cerita tentang punca susu kurang dan sebagainya dalam entri-entri sebelum ini. Namun kali ini saya nak khususkan tentang kurang susu apabila period atau haid.

Saya pasti ramai yang mengalami masalah susu merudum apabila period. Kenapa susu kurang semasa period?

Susu berkurang semasa period selama 2 hingga 3 hari kerana kehilangan kalsium yang tinggi dalam darah.

Antara alternatif untuk masalah ini :

 If you decide to try this, you should start taking the supplement when you ovulate until the third day of your period. (If you don’t know when you ovulate, it’s generally about two weeks before you’re due for your period. You can also just take it for the whole month.) The supplement should be 1000(mg) calcium/500(mg) magnesium. Make sure that you buy the combination calcium/magnesium supplement, as that much calcium should never be taken alone

Dipetik dari : http://exclusivepumping.com/2013/12/28/what-you-can-do-when-your-period-tanks-your-milk-supply/

So, carilah supplemen yang ada kombinasi magnesium dan kalsium sekali...sonang!!!
Saya pilih OSTEMATRIX sebab memang lebih sekadar kalsium..hehe. My favourite supplemen tau OSTEMATRIX ni. Memang boleh kurangkan period pain sekali bila combine dengan GLA complex. I love it!





Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH