Pages

Follow US

Our Video

Wednesday, April 10, 2013

AIR~ WAJIB PENTING DALAM LIST ANDA!!

air

Tahukah anda betapa hebatnya fungsi AIR dalam badan kita? Saya dah dapat rasa perbezaan. Jom baca sharing saya ni :

Masa saya breastfeed anak saya lebih kurang setahun lebih, saya memang mementingkan pengambilan air sehari-hari. Saya akan pastikan paling kurang saya habiskan 3 liter air. Sebab saya tahu untuk menghasilkan susu, perlu air yang banyak. Ini konsep asas ye.

Selepas di sahkan mengandung anak kedua, saya perlahan-lahan wean off  sebab susu making berkurang dan saya rasa sangat penat bila menyusukan dan dengan morning sickness lagi. So, saya buat keputusan untuk menyusu waktu malam sahaja.

Tapi sebab saya dah tak perlu pam, saya mula ambil ringan dengan pengambilan air. Kadang-kadang tak sampai satu liter pun. Lagi satu sebab mual minum air banyak-banyak. Lagi suka minum ais untuk hilangkan mabuk.

Dulu time ambil  air yang cukup, saya tak pernah alami sembelit atau buasir, muka pun licin gebu, tak rasa penat ( memang ambil vitamin )

Tapi sekarang, kulit muka dah start berminyak, jerawat timbul. Susah nak pergi tandas.

Ingat ye, walaupun pengambilan VITAMIN sedozen pun, air kena cukup, baru vitamin itu akan diserap dalam badan dengan baik dan sekata.

So, rehana. lets take out your water bottle again!!

Minum air yang cukup ye semua, in sha Allah semua pun akan okay..;)


Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH