Pages

Follow US

Our Video

Wednesday, April 17, 2013

PENTINGKAH SUPPLEMEN PADA ZAMAN INI?

Supplement itu adalah nutrisi tambahan untuk melengkapkan mana-mana nutris yang tidak cukup. Ramai juga golongan yang menolak supplemen. Tapi hari ini saya nak kongsikan beberapa perkara yang saya baca dari artikel yang ditulis oleh Bruce Miller, seorang doktor yang menggunakan bukti dan research yang lengkap untuk mengesahkan sesuatu.

KENAPA PERLU SUPPLEMEN ?

1. Semua makanan yang kita makan tidak lengkap dengan semua nutrisi yang diperlukan. Lebih-lebih pada zaman moden ini, masak pun masak jugak, tapi pastikah anda 100% vitamin kekal dalam makanan anda?

2. Bahan kimia sering ditambah dalam pelbagai makanan. Jadi untuk mengelakkannya, kita perlu mengambil supplemen yang sesuai

3. Penyakit yang dilanda semasa umur lanjut sering dikaitkan dengan nutrisi yang tidak cukup. Contoh : OSTEOPOROSIS. Kita minum susu, tapi cukupkah kalsium yang kita ambil. Berapa ramai yang betul-betul FOLLOW piramid makanan?

4. Banyak nutrisi tidak boleh didapati dari DIET seharian semata-mata.

Jika pada zaman dahulu kala, boleh lah bergantung pada sayuran dan buahan yang kita tanam, sebab kita yang jaga dan tuai. Tapi, zaman sekarang ada banyak teknologi nak segarkan sayur lah, nak gemukkan sayur tapi menggunakan bahan kimia. So sejauh mana yang anda pasti tentang sayur-sayuran tu?

Tapi memilih supplemen pun perlu berhati-hati, kerana banyak yang sintetik dan ada bahan kimia. Saya YAKIN dengan shaklee sebab banyak kajian dah dilakukan. Lebih 50 tahun bertapak di bumi ini. Semua produknya sangat mesra alam dan organik. Tidak ada bahan sintetik pun. Dan yang paling penting terbukti kuasa penyerapannya yang unggul.

ALWAYS SAFE..ALWAYS WORK..ALWAYS GREEN..

Saya dah pilih yang terbaik! Anda?




Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH