Pages

Follow US

Our Video

Saturday, August 30, 2014

BEBAS KOLESTROL SECARA SEMULAJADI!!!

Assalamualaikum semua,

Hari ini saya nak upkan entri tentang KOLESTROL. Secara ringkas boleh saya jelaskan apa itu kolestrol. Kolestrol adalah lemak yang mendap di saluran darah. Kalau secara saintifik boleh lihat pada definisi kolestrol

kolestrol dalam darah

Dalam gambar di atas merupakan saluran arteri secara rentas. Nampak tak penimbunan kolestrol yang makin lama makin menyempitkan ruang salur darah tersebut? Selalu orang kata asal kolestrol tinggi je boleh sebabkan penyakit strok atau tekanan darah tinggi. Mengapa?

Jom samakan persamaan ini :

Tekanan (P) = Daya ( F) / Luas permukaan( A)

Kalau engineer atau student maths or fizik tak tahu persamaan ini memang kena balik sekolah semula. :p. Apa yang saya nak kaitkan di sini adalah tentang makin kecil luas permukaan, makin tinggi tekanan yang di alami. Sebab itu mudah kena tekanan darah tinggi atau strok.

Kolestrol terbahagi kepada dua jenis : HDL( kolestrol baik )  dan LDL ( kolestrol jahat). Ada pelbagai cara untuk mengurangkan kolestrol. Sebelum itu, saya nak sentuh sikit tentang bacaan kolestrol yang normal :

kolestrol rendah

Antara cara-cara mengurangkan kolestrol adalah :
1. Mengamalkan diet yang sihat dan seimbang
2. Mengurangkan makanan kolestrol tinggi
3. Mengurangkan lemak tepu
4. Aktif bersenam
5. Mengurangkan berat badan secara ideal
6. Mengambil asid lemak OMEGA 
7. Pengambilan FITOSTEROL untuk menghalang penyerapan kolestrol dalam darah

phytocol shaklee
phytocol ST

FITOSTEROL adalah untuk menghalang penyerapan kolestrol dalam darah. Ramai yang mencari-cari produk sebegini kerana kolestrol yang tinggi boleh menyebabkan pelbagai risiko penyakit yang lain seperti angin ahmar, sakit jantung, penyakit hati , tekanan darah tinggi dan ketidaksuburan. Sebab itu kita perlu mengambil inisiatif untuk mengurangkan kolestrol yang tinggi dalam badan kita.

Faktor pemakanan yang tidak baik, merokok dan arak serta emosi dan tekanan boleh menyebabkan kehadiran kolestrol . Untuk itu, shaklee telah menjalankan pelbagai kajian dalam usaha mengeluarkan phytocol ST ini.

Sejujurnya, fitosterol yang bersamaan dengan 200 lobak + 70 roti gandum + 425 biji tomato diperlukan setiap hari untuk mengurangkan kolestrol. Mana mungkin nak telan sebanyak itu ye tak?

Sebab itu PHYTOCOL -ST ini dikeluarkan untuk menghalang penyerapan kolestrol dalam darah

Antara ciri-ciri istimewa phytocol ST :

- dibuat daripada tumbuhan dan buahan
- memenuhi keperluan 2000mg sehari
- di uji secara klinikal ( 80 kajian) untuk menurunkan paras LDL
- Tidak ada pewarna dan pemanis yang di tambah

BAGAIMANA PHYTOCOL ST BERFUNGSI???

Simple dan mudah. Phytocol atau fitosterol akan menghalang penyerapan kolestrol dalam darah serta menyingkirkannya melalui usus. Best kan?

Wajib ada untuk sesiapa yang kolestrol level tinggi atau almost borderline. boleh hubungi saya untuk konsultasi hebat!!!




Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH