Pages

Follow US

Our Video

Friday, October 3, 2014

ESP SESUAI UNTUK DIABETES

Assalamualaikum semua,

Sudah bersarapan? Barangkali ramai yang mengambil ESP untuk sarapan atau alas perut. :) Ada customer yang tanya saya,

' Kak, ayah saya sakit diabetes, boleh ker dia minum ESP? Saya takut nak bagi sebab takut paras gula naik....'


Ha, sebab itu la perlu tahu tentang kelebihan-kelebihan ESP ini. Bukan calang-calang soya yang kami war-warkan. Sebenarnya saya pernah cerita tentang indeks glisemik dalam entri sebelum-sebelum ini, cuma saya nak jelaskan lebih terperinci lagi tentang indeks glisemik yang mempengaruhi paras gula dalam darah.

INDEKS GLISEMIK : Kadar penyerapan karbohidrat dan menjadi glukos dalam darah.

Jom tengok diagram ini untuk lebih jelas :




indeks glisemik
Jenis-jenis makanan dan GI nya


Sebab tu memang saya syorkan pada customer yang menghidap diabetes atau kencing manis dengan ESP. Tak perlu gusar langsung sebab ESP mempunyai GI yang serendah 39 sahaja!!



Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH