Pages

Follow US

Our Video

Monday, October 13, 2014

Merokok musnahkan vitamin C!!



Lately ni asyik nak cerita tentang perihal merokok je kan. Saya memang cukup pantang kalau orang merokok ni. Sia-sia merokok ni. Dahlah benda tu haram, merosakkan kesihatan, membazir duit, membazir masa dan macam-macam lagi lah. Sebelum ini saya ada kongsikan tentang perihal vivix dan cara berhenti merokok, hari ini saya nak cerita simple aje. tentang vitamin C dan ROKOK!

INFO MENARIK!!!

Sebatang rokok boleh menghapuskan 25-50mg vitamin C di dalam badan!!!

Ha, nampak sikit kan? Tapi 25 mg tu paling minimum tau, Ada sumber yang claim 50-100mg vitamin C jugak. Itu baru sebatang rokok. Kalau perokok tegar, paling kurang sekotak rokok berjaya di habiskan.

Sehari dah dekat 250mg vitamin C hilang begitu sahaja! Bila vitamin C berkurangan, jadi sistem imun badan jadi lemah. Mula lah sakit-sakit yang lain mulai hinggap. Terasa lemah dan tak aktif. Dan ada perokok yang mengadu sakit-sakit badan. Kenapa? Sebab bila dah kurang vitamin C , tak boleh la nak bina kolagen kerana itu adalah salah satu fungsi utama vitamin C. 

Merokok ini hanya membawa seribu keburukan dan tiada kebaikan. 

Perokok tegar sila lah ambil vitamin C lebih dari 2 biji sebab anda perlukannya! Tapi saya lagi suka advise, STOP SMOKING, anda akan lebih bersyukur!;)


Berminat? Hubungi Rehana 0122319979 atau PM saya di www.facebook.com/Rehanswardrobe
Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH