Pages

Follow US

Our Video

Thursday, September 13, 2012

Pemakanan kanak-kanak

Salam semua...saya nak cerita pasal makanan zaman sekarang. Kalau tgk budak-budak zaman sekarang makin asyik dengan fast food..minggu2 mesti kadang2 ada yang mkn mcd, kfc or pizza. Kita zaman dulu lepas sekolah menengah baru start makan benda-benda gitu.

WE ARE WHAT WE EAT

Saya suka pepatah inggeris di atas nih. Memang betul, apa yang kita makan menjadi darah daging kita. Sebab tu dalam islam pun ada di sebut untuk memilih makanan yang halal lagi bersih dan selamat. Tak dinafikan saya ni penggemar fast food, tapi alhamdulillah saya bermula semasa di zaman universiti. Saya masih ingat lagi pertama kali saya makan MCD adalah selepas habis exam SPM. Saya bersyukur sebab emak ayah saya tidak menyogokkan saya dengan fast food. KAMI YANG BELAJAR SENDIRI..

Sebab tu penekanan tentang pemakanan semasa kecil sangat penting. Sebab itu juga garam dan gula dilarang sama sekali semasa memberi makanan pejal kepada bayi berumur 2 tahun ke bawah. Cerelac yang penuh dengan gula juga tidak digalakkan. Bukan saya anti instant food, tapi saya mahu cuba yang terbaik untuk anak saya.

Jadi bila saya cari-cari, saya terjumpa MEAL SHAKE dari SHAKLEE. Saya gali ilmu tentang produk itu. Saya tengok beribu testimonial yang sukakan meal shake kerana mampu membawa perubahan kepada pemakanan anak-anak. :)


Jom kita tengok apa Shaklee kata tentang meal shake ini :

Shaklee Meal Shakes is a source of protein with added vitamins and minerals. It provides balanced proportions of each of the nine amino acids that are essential for your body, and therefore must be present in the diet for proper growth and maintenance.  In fact, Shaklee Meal Shakes contains all the amino acids naturally present in protein including the essential and non-essential amino acids.

Ramai ibu-ibu yang sudah mencuba meal shake ini dan mereka mampu untuk tersenyum panjang melihat hasilnya.

Apa peranan meal shake ?

~ Meal shake adalah seperti makanan atau minuman tambahan selain susu tanpa mengandungi sebarang pewarna, perasa atau perisa tambahan. Ada sesetengah kanak-kanak yang allergik dengan coloring atau additives yang ada dalam sesetengah makanan atau minuman segera. Jadi, saya kira meal shake adalah pengganti yang terbaik

~Meal shake boleh menambah selera anak-anak.

~Meal shake boleh melegakan sembelit. Kalau dulu, ada minuman tenaga coklat yang boleh buat saya sembelit. So, saya akan make sure anak saya tidak akan melalui benda yang sama..:)

~Meal shake boleh melegakan asthma atau allergi pada sesetengah kanak-kanak. Ada ramai yang berjaya menangkis asma pada anak mereka dengan meal shake ini. Sebab utama asthma juga boleh berpunca daripada makanan, jadi meal shake bertindak sebagai supplement tambahan untuk kanak-kanak yang tidak gemarkan tablet/pil

~Meal shake juga boleh di ambil oleh semua peringkat umur. Boleh dijadikan sebagai light breakfast dan healthy breakfast.

Nanti saya akan share lagi tentang meal shake dan cara minum. Semua adalah hanya usaha kita, selebihnya hanya Allah menentukan

p/s : sesuai untuk umur anak setahun dan ke atas sahaja.

Berminat?

Jom order

Rehana
0122319979
www.facebook.com/Rehanswardrobe




Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH