Pages

Follow US

Our Video

Wednesday, September 12, 2012

Supplement immunisasi

Sekarang ni makin banyak orang sakit kiri kanan. Memang lumrah lepas raya je selalu musim sakit lepas bedal air gas dan makan macam-macam...saya pun tak terlepas..Mula-mula biras saya kena. Batuk-batuk yang teruk juga lah..Lepas tu anak dia kena pulak..Baru 10 bulan, smp tekak merah-merah..Kali ni virus sangat lama dok dalam badan.

Tak lama tu, saya pulak da start sakit tekak and batuk.Memang da agak akan merebak. Risau anak saya je. Alhamdulillah dia mampu bertahan sampai beberapa hari..Lepas tu start jugak selesema. Anak saya kalau selesema, orang tak perasan sangat. Tapi haritu sampai berair2 mata.Kesian dia.

Saya memang makan Vita C setiap hari. Hari tu saya ambil 2 biji vitamin C dipatahkan dan telan ( Kenapa perlu dipatahkan? Untuk peresapan vitamin yang lebih baik ke dalam badan terutamanya semasa sakit dan untuk memastikan 500mg di release ke dalam badan. Sebab itu namanya Sustain release.

Kemudian saya baru teringat tentang Nutriferon dalam stok saya. Nutriferon adalah penggalak sistem imun yang diperbuat daripada ekstrak tumbuh-tumbuhan. Nutriferon juga telah melalui 4 kajian klinikal selepas 40 tahun penyelidikan!


Ok, back to story. Lepas tengok anak macam tak larat je, saya pun minum nutriferon ni. Sebab menyusu kan, apa yang saya makan akan go thru to him..:) Perlu di ingat nutriferon tak boleh di beri terus kepada bayi kurang dari 2 tahun.Alhamdulillah anak dah bertambah aktif the next day walaupun masih ada sisa2 selesema. Saya minum 1 peket jer, Kalau nak mujarab kena amik dalam 3 peket (masa sakit).

Kenapa perlu makan pain killer atau ubat2an jika ada alternatif yang lebih baik?

Ubat-ubat hanya akan merosakkan sistem perkumuhan, berbeza pula dengan vitamin yang meresap ke dalam badan atau di kumuhkan.

So the choice is yours..:)























Comments
0 Comments

No comments:

Post a Comment

Popular Posts

© REHAN'S WARDROBE | Template Designed By MH